LIVE RADIO GRN

PASTIKAN VOLUME PC ANDA DINAIKAN UNTUK DENGAR http://nasyidfm.com
By DjAbgMie

Ahad, 6 Januari 2019

PENERANGAN SERBA SEDIKIT

Raja Sambal Kini Berade Di  Dmesra Resources Felda Gunung Besout 02  Slim River Perak Yang ingin Menjadi Agen Dan Dropship Hubungi DjAbgMie 013 5916576 Untuk Negeri Besout Remy
Sambal yang telah dimasak daripada pelbagai bahan utama seperti cili merah, ikan bilis, bawang merah dan bawang putih. Ianya boleh terus dimakan bersama nasi, roti, biskut, cekodok, lempeng dan apa saja. Terdapat 2 jenis iaitu Pedas dan SUPER Pedas. Cuba la.....
Kepada yang ingin merasai sambal yang boleh menyebabkan kepala anda tergeleng bolehlah menempah 1-5 bekas untuk diri sendiri & keluarga atau sebagai stok simpanan.
Kepada yang ingin menjana PENDAPATAN pula...JANGAN LEPASKAN PELUANG... ingat! anda beli lebih anda akan dapat PERCUMA pun lebih, boleh jual sendiri tambah pendapatan sampingan. Jadi...., PEDAS,SEDAP,GELENG KEPALA dapat, DUIT pun akan dapat kan !
Jom..jangan tunggu lagi ...........

Bagi ibu-ibu yang tak sempat nak masak sambal sebab sibuk dengan kerja dan rutin harian, dapatkanlah Sambal Gledeq Geleng Kepala. InshaAllah anak-anak akan menyukainya. Walupun pedas tapi ianya tetap sedap. Kalau nak lagi pedas dapatkan lah SGGK SUPER PEDAS, pasti akan tergeleng-geleng kepalanya. 

SGGK amat mudah dan ringkas untuk memakannya. Makan terus dengan nasi samada berlauk pauk ataupun NASI PUTIH bersama ikan masin sahaja ( Nak sedap tambah kan kicap ) ...

Boleh juga dibuat cecah bersama UBI KAYU mahupun TEMPE.. Sedapppppp..


SGGK juga boleh digunakan untuk menyediakan nasi goreng ataupun mee hoon goreng. Anda tidak perlu menumis lagi untuk menyediakan menu diatas. Ringkaskan ...


Apa yang Istimewanya Sambal Gledeq Geleng Kepala ni...


Salam semua...
       penggemar sambal..

sambal totok
sambal belacan
sambal tumis
sambal gledek &
macam2 sambal yang lain....


macam2 jenis sambal ada dan sambal kalau tak ada tak sah...sebab tu JANNAH SPICY buat olahan sambal gledeq ni untuk memudahkan penguna setiap kali ingin menikmati juadah yang disediakan mesti ada salah satu sambal ni.


Bagi memudahkan kerja didapur sambal gledeq salah satu makanan utk pengemar sambal makan dengan segera dan sedap ...ikut tekak masing2.

Resepi Sambal Gledeq Geleng Kepala (SGGK) dicipta khas untuk penggemar sambal yang suka makan pedas2..


Ramuannya sudah cukup  untuk dimakan terus dengan nasi atau lauk campur juga boleh dibuat nasi goreng, dimasukkan dalam mee hoon goreng, kuey tiaw goreng...letak sedikit garam dan pecahkan telur untuk lagi sedap..yang penting rasanya pedas walaupun dicampur dalam berkuah seperti makanan bersup...


Kena cuba baru tau yer... keenakkan Sambal Gledeq Geleng Kepala...







Sambal Gledeq Geleng Kepala 

Sambal Gledeq ?

Kebiasaannya dipanggil sebagai sambal gledek. Perbezaannya hanya pada huruf di hujungnya saja antara huruf 'k' dan 'q' serta sudah tentu rasa sambalnya yang sedikit berbeza bergantung kepada kreativiti & pengalaman orang yang memasaknya. Pemilik/Pengeluar Sambal Gledeq Geleng Kepala ( SGGK ) memilih untuk menggunakan huruf 'q' bagi membezakan penciptaan Sambal Gledeq ( SG ) yang asli oleh pengeluar SGGK dengan rasa yang tersendiri yang boleh membuatkan si pemakannya geleng kepala setelah merasainya samada SGGK yang PEDAS dan apatah lagi SUPER PEDAS. Secara umum ianya hasil daripada nama 'sambal gledek' yang telah lama dikenali serta digemari ramai terutamanya dikalangan orang-orang jawa. Kekadang ianya juga dipanggil sebagai sambal goreng cili jawa. Yang mustahaknya SG ni da boleh terus dimakan..Mudah & Ringkas kan !

Geleng Kepala ?

Selain rasanya yang amat sedap ianya pasti boleh menambahkan lagi selera makan dalam hidangan harian samada dimakan bersama nasi, roti, cekodok, lempeng, pucukubi dan lain2 lagi. Sudah pasti selepas menikmati SGGK ini anda akan mula terasa kepedasannya sehinga tidak sedar kepala anda seolah-olah terggeleng-geleng. Sedap dan terasa kepedasannya apatah lagi jika anda mencuba perasa SGGK Super Pedas..fuuhhhhh

Sambal Gledeq Geleng Kepala (SGGK) ?

Bahan-bahan utamanya adalah seperti ikan bilis, bawang merah, bawang putih, cili merah dan hijau, minyak masak, asam jawa dan perasa yang dibenarkan. Ianya dimasak dalam kuali @ periuk khas  yang memakan masa sehingga hampir 3 jam bagi menghasilkan SGGK yang sedap, pedas dan tahan lama. Marvellous.....














Tiada ulasan:

Catat Komen